تله کابین توچال، تفریح در دل زمستان
نوشته شده توسط : مجله دلتا

تهران فقط شلوغی‌ و آلودگی‌ نیست. مجموعه توچال فرصتی ایده‌آل برای دورشدن از این همه هیاهو و تجربه طعم واقعی زندگی است.

تله کابین توچال

مجموعه تفریحی توچال در نزدیکی شمال تهران قرار دارد و تفریح‌های متنوعی همچون تله کابین توچال ، پیست اسکی، تله‌سیژ، سورتمه، بانجی جامپینگ و… را در خود جای داده است.  علاوه بر کوهنوردی، اسکی و تله کابین که از تفریح‌های معروف توچال هستند،  فعالیت‌های مختلف دیگری از سورتمه سواری تا تیراندازی با کمان و واقعیت  مجازی نیز در این مجموعه وجود دارد که می‌توان اوقاتی سراسر هیجان و لذت را  تجربه کرد. با مجله دلتا همراه شوید تا گشتی در منطقه تفریحی و دیدنی توچال بزنیم.

تله کابین توچال در تهران

معرفی توچال

توچال قله‌ای در شمال تهران و به ارتفاع ۳,۹۶۲ متر است که بخشی از دامنه  رشته‌کوه‌های البرز به حساب می‌آید. دامنه جنوبی توچال مجاور با شهر تهران  و قله آن مشرف به این شهر است. این قله در جنوب منطقه کوهستانی البرز  مرکزی قرار دارد که از شرق به قله‌های لزون، کلکچال و دارآباد و از غرب به  قله شاه‌نشین و منطقه امام‌زاده داوود منتهی می‌شود.

مشهورترین و پررفت‌وآمدترین پناهگاه‌ها و جان‌پناه‌ها به‌ترتیب از شرق  به غرب دارآباد، کلک‌چال، شروین، شیرپلا، جان‌پناه قله توچال، امیری، هتل  اوسون، ایستگاه پنجم تله کابین، اسپیدکمر و پلنگ‌چال هستند.

تله کابین توچال

تله کابین توچال از معروف‌ترین جاذبه‌ های توریستی توچال است که سه خط اصلی و هفت ایستگاه، یک خط تله‌اسکی و سه خط تله‌سیژ  دارد. ایستگاه یک در ارتفاع ۱,۹۰۰ متری، ایستگاه دو و سه در ارتفاع ۲,۴۸۰  متری، ایستگاه پنج و ۶ در ارتفاع ۲,۹۱۰ متری و ایستگاه هفت در ارتفاع ۳,۶۸۰  متری قرار گرفته است و با طول تقریبی ۷,۵۰۰ متر، یکی از طولانی‌ترین خطوط  تله کابین دنیا به شمار می‌رود که امکان سفر راحت به ارتفاع ۳,۶۸۰ متری از  سطح دریا را برای شما فراهم می‌کند و می‌توانید از هوای لذت‌بخش ارتفاعات  تهران نهایت لذت را ببرید. اگر برای استفاده از تله کابین وسوسه شده‌اید،  باید بدانید که اردیبهشت، خرداد، مهر و آبان بهترین زمان صعود به قله محسوب  می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:  “برای کم خونی چه مواد غذایی مصرف کنیم؟” را در مجله سلامتی دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

خانه فاموری؛ یک فنجان چای قجری! 

هسل، مردابی رنگارنگ در چالوس 

از تفریحات رایگان تهران چه می‌دانید؟ 

دریاچه و باغ هنر، جاذبه گردشگری جدید تهران 

برج لندن، محل زندگی ارواح مشهور دنیا! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .





:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: